Kanota och tälta och blir förkyld

Efter att ha fått en skräckbeskrivninng av vårt Bush camp bestämde sig Jacob och Linda att inte åka så jag åkte själv. Det var jättebra! Även om allt var typ ute med ett tak så var det en fräsch diskbänk där man kunde laga saker, bra grejer att diska med, kaklade duschar och toaletter! Sängarna var typ träställningar med något som liknade säckväv uppspänt. Förvånansvärt sköna! Lägereld på kvällarna och en tv med typ 150 filmer, bara att välja. Det var tio meter emellan.

På dagarna kantade vi. Förta dan trodde vi att vi var fel, men det var nog rätt men vi åkte till ett annat ställe och åt lunch på en strand. På vägen hem hade vi vattenkrig mellan båtarna. Alla hade ju bikini på sig ändå 🙂
Nästa dag fick turen åt andra hållet på floden. Extremt motströmt och med en begynnande förkylning = superjobbigt. Vi kom till en liten ö där vi åt lunch. Några ville sen bara vara där och sen åka hem men vibbar några som paddlade vidare till en strand som tillhörde en resort där vi kastade lite frisbee. Jag råkade kasta in den till några hundar men som tur var var det en tjej där som kastade tillbaka 🙂

Sen börjar febervirrigheten. Svårt att sova i mitt tält hela natten. Glömde min mat när jag åkte in till stan. Tada! Skickade med en lapp tillbaka och fick all min torra mat men inte min fina matlåda med min goda lunch. Beskrev den igen för chauffören som skulle komma tillbaka senare. Tog en Ipren och la mig och vilade. Det är inte kul att vara sjuk i den här värmen. Hostelets buss skulle på service eller något så vi tog sista in till stan och handlade lite sen fick vi gå tillbaka. Det tar typ en halvtimme. Sen när jag skulle tillbaka fick jag så alltså gå in till stan. Glömde mitt vatten, men svalde ändå en Ipren påvägen och tur var väl det, när jag kom in till stan mådde jag verkligen skit igen. Ont i hela kroppen och jättetrött. Och dessutom hade han inte hittat min mat. Rip min kära matlåda. Jag pallrade mig till mataffären och köpte nya matlådor och en Cola. 75c bargin! Jag fick som tur var skjuts hem eftersom att det inte var så många som kom från greyhound bussen. Väl hemma kom jag på att jag helt glömt att ta ut pengar som jag lovade Jacob och Linda. Men nu mår jag bra igen. Från feberdimma till Iprendimma. Det blir en tidig kväll ikväll.

2 tankar kring ”Kanota och tälta och blir förkyld

1. Helena

Krya på dig. Låter som du har en fantastisk resa so far. Hoppas att du får fira lite jul i värmen. Jag är också förkyld, rätt opassande eftersom jag flyttade hem i lördags och har hur mycket som helst att städa och så…men jag får ta det pö om pö. Köket blev väldigt fint i alla fall.
    Ta hand om dig. Kramisar!