Jag lever!

Jo jag lever fortfarande! Inte dött i varken feber eller hosta även om det nästan kändes så ett tag… Efter en sista kväll i noosa låg jag i en hängmatta och var sjuk morgonen efter innan jag tog bussen till brisbane. Jacob och Linda var på zoo över dan men jag var varken sugen och så dessutom blev jag sjuk så jag åkte själv så mötte jag dem vid bussen på kvällen. Nytt telefonnummer har jag skaffat då jag lessnade på Vodafones kassa täckning. Tror det blir bättre neråt men lika bra att byta nu innan för många har mitt nummer.

I brisbane kollade vi på botaniska trädgården och vandrade runt lite i stan. Träffade Sanna och Lena från Cairns och airlie en gång till en stund. Och kollade på en lightshow som var på ett torg! Sen sista dagen var det dags för Ikea! Tåget krånglade på vägen dit så det tog en timme… Men sen var vi där, gick ett varv och det ser precis ut som hemma innan vi åt köttbullar till lunch och gick och handlade julmust, lösgodis, kanelbullar och pepparkaksdeg i mataffären i slutet. Nu har vi ju ingen ugn men vi hade tänkt att äta det mesta som deg i alla fall. Perfekt som snacks, förrätt eller efterrätt 😉
Här är lite bilder från våra dagar i brisbane:

Tempel på southbank

Light show

IKEA!

Efter lyxfrulle på subway bar det av söderut som vanligt, denna gång till gold coast och surfers paradise. Alltså var är det för namn på städer egentligen?! Det är skyskrapor och känns lite jet set men helt okej. Vi bor på ett bra hostel och imorgon ska vi till stranden. En surfaren paradis måste ju ha en bra strand så vi tar body boards som vi får låna och leker lite 🙂

De dagarna vi har varit här har vi spelat minigolf. Jag fick en spindel på mig och skrek och studsade lite. Linda tyckte det var jätteroligt och härmade mig. Vem är det här? Aahaaaah… Det hon inte var beredd på var en låtsasalligator som morrade åt henne i en grotta var på en skrek på riktigt och snubblade bakåt. Hahaha skrattar bäst som skrattar sist!
Jag vann en omgång och Jacob vann dem andra. På vägen hem gick vi på en marknad som vi strosade igenom och tittade på allt skit som folk köper. 🙂

Dagen därpå var vi på wet n wild. Ett vattenland med massa galna vattenrutschkanor. Vi åkte allt! Inklusive en superbrant en där man stod i ett rör som golvet försvann från. Det trodde ni inte va! Idag var vi på sea world och kollade på delfiner och sälar och hajar och rockor och isbjörnar och åkte berg och dalbanor. Inklusive en med loop! Stolt tjej, det jobbigaste var ju att stå och våndas i kön…

Detta är alltså vad jag sysslat med de senaste dagarna. Kanske att jag borde uppdatera lite oftare 🙂