Egen bil!

Sista dagen i surfers paradise var vi på warners bros movie world. En nöjespark med massa läskiga bergochdalbanor och jag åkte alla! Det var många som hade något helt oväntat. Två av dem svängde runt och började åka baklänges nerför en backe till exempel.

Sen bar det av ner till Byron bay där vi fick vårt hem för den närmaste veckan:

Finfin bilen! Vi satte oss och ringde runt för att hitta boende tre dagar innan nyår hehehe och blev faktiskt inte helt ruinerade! Efter en liten stroll i Byron bay och efter att återigen ha sprungit in i två killar jag träffade på flyget ner till nya Zeeland (vet inre om jag skrev att jag sprang in i dem på busshållplatsen i brisbane) tog vi bilen till Lismore. Efter att ha tagit reda på hur vår camping såg ut åkte vi in till stad. En liten stad som var heeelt död så det blev McDonalds innan vi åkte tillbaka till campingen och fällde upp vårt tält.

En av affärerna i Nimbin…

Efter det letade vi oss mot hanging rock falls som någon hade tipsat om. Det är inte skyltat något massa turistigt och efter att ha kört lite fel kom vi ändå fram. En super hög ropeswing, jag nöjde mig med att hoppa från en låg klippa precis där man gick upp. Jacob hoppade däremot och nu har han ont i nacken. Men det går nog över, mer bilkörning för mig.

Nästa stopp, minyon falls. På vägen dit skulle vi tanka. Vi missade att det fanns en mack i en liten stad men i nästa fanns det en. Funderade på var man kunde betala så jag gick till en liten affär bredvid. Nehe, bensinmacken var inte öppen men han trodde att vår bensin skulle räcka så vi litade på det och körde iväg in i skogen. Fallen var nästan helt torrt men högt var det så det var coolt. På vägen ut började det lysa om bensintanken. Vi följde skyltar först mot den lilla staden som faktiskt hade en mack men som vi hade missat men började sen följa skyltar hemåt och åkte då tydligen inte igenom nån liten stad. Vi höll tummarna för att vi skulle komma ända till Lismore och det gjorde vi som tur var. Nu sitter vi i bilen och hoppas på att det inte bor spindlar i vårt tält och att vi inte blåser bort!

3 tankar kring ”Egen bil!

1. Anneli

Vilket häftigt tält, uppe på biltaket! Då jag var där i Australien 1991 fick vi resa tält varje kväll och sova på marken. Enda gången vi såg en stor svart spindel var under ett tvättfat på en camping. Kul att läsa om dina äventyr! Var rädd om dig!